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Re: RADIANCE
Publié : 19 mars 2012, 21:33
par Bloodhound
Re: RADIANCE
Publié : 21 mars 2012, 21:11
par Bloodhound
Re: RADIANCE
Publié : 23 mars 2012, 17:40
par Bloodhound
Re: RADIANCE
Publié : 23 mars 2012, 17:43
par Bloodhound
Re: RADIANCE
Publié : 26 mars 2012, 20:12
par Bloodhound
Re: RADIANCE
Publié : 29 mars 2012, 16:37
par Bloodhound
Re: RADIANCE
Publié : 31 mars 2012, 07:16
par Bloodhound
Re: RADIANCE
Publié : 02 avr. 2012, 22:01
par Bloodhound
Re: RADIANCE
Publié : 04 avr. 2012, 17:10
par Bloodhound
Re: RADIANCE
Publié : 04 avr. 2012, 17:12
par Bloodhound
Re: RADIANCE
Publié : 11 avr. 2012, 15:56
par Bloodhound
Re: RADIANCE
Publié : 12 avr. 2012, 13:56
par geoffroyBelgium
Absolutely beautiful! Awesome!
Re: RADIANCE
Publié : 12 avr. 2012, 16:41
par Bloodhound
Thank you Geoffroy, i'm glad you like it.
2 images CAD avec la decoration peinture suggéré:
Re: RADIANCE
Publié : 13 avr. 2012, 11:16
par touffeman
Hello,
what motivated the choice of engine cowl instead of an access from above?
cordialement
Bonjour,
qu'est ce qui a motivé le choix du capot moteur plutot que d' un accés par le dessus ?
Regards
Re: RADIANCE
Publié : 13 avr. 2012, 12:35
par Bloodhound
touffeman a écrit :Hello,
what motivated the choice of engine cowl instead of an access from above?
cordialement
Bonjour,
qu'est ce qui a motivé le choix du capot moteur plutot que d' un accés par le dessus ?
Regards
Hello,
It was designed this way for easier conversion to glow power, as we had quite a few questions about a glow version. For us it would be too expensive and time consuming to re-tool for glow power, buy engines and accessories, build and test a new prototype, etc. But for those willing to build a glow powered Radiance, it would be quite easy to convert the model.
Basically what's needed is to cut a new firewall, remove the frame indicated in the attached picture and build a fuel tank support. Additional reinforcements will be needed on the inside of the fuselage for attaching the firewall and also the cowl support tabs need to be reinforced to withstand the YS engine vibrations.
The attached pictures show the modifications needed for glow power conversion: