La réponse de Patrick Harris (proprio du Xareltoo) à la question d'un certain Fabien sur RCU :fabien drouet a écrit :Il me semble, à la vue de la déco, que ce pilote a également eu un Sensation (biplan egalement).
Peut-etre peut-il nous donner quelques impressions sur les différences en vol en ces deux machines...
De ce que je comprends, le Xareltoo a besoin de moins de mixage que le Sensation ; le Xareltoo en nécessitant peu.
Ce qui me surprend c'est la différence de consommation qui fait dire à Patrick qu'il est extrêmement efficace comparé à son Arixtra (environ 700 vols).
can't really tell you a lot as I lost the Sensation on its fifth flight. From the little I flew it, I could tell it was going to take a lot more trimming and mixing versus the Xareltoo. The Xareltoo took almost no trimming. I moved the CG forward just a bit to get rid of a little gear tuck on knife edge and I had just a hair of roll out on left rudder knife edge that I mixed out. Other than the normal down elevator mix to low throttle, that's it...no other mixes.
The Xareltoo is must be extremely efficient. I normally run around 3,400 to 3,600 ma flying the US Masters with my Arixtra. With the Xareltoo I am right at 2,850 to 3,000 and that with a weight right at 5,000 grams.